dijous, 17 de desembre del 2009

COM DEIEN ELS SUPERTRAMP: CRISIS?, WHAT CRISIS?


Ara que ens ve la regidora de personal amb la política d'estalvi amb l'excusa de la crisi mundial, ens preguntem per què s'ha arribat a aquesta situació que ens descriu el polític de caixa buida i pressupostos austers.

Per què anem tan curts d'efectiu en matèria de personal sent que s'està produint un transvasament massiu del funcianariat personal laboral a les noves empreses municipals, això sí, no més els interins que són més domables.

Per què manca liquiditat quan aquestes places s'amortitzen, és a dir, desapareixen o passen a aquestes empreses on s'accedeix per un procediment molt llunyà a les tradicionals oposicions per a optar a un lloc públic i on també els alts càrrecs d'aquestes empreses no han necessitat preparar unes oposicions i seran qui decidisquen qui entra i qui no.

Doncs després d'aquest "brillant exercici"de democràcia i d'exaltació dels valors com la igualtat d'oportunitats, no contents, intenten convèncer-nos que tanmateix, encara que delmada la plantilla de funcionaris, encara és molt excessiu la despesa dels seus sous per al poble però... com ha repartit l'equip de govern aqueixos sous?

Doncs més que de sous, els parlarem en aquest article de "serveis extraordinaris" i "productivitats", és a dir, de conceptes pels quals els funcionaris perceben quantitats a sumar al seu sou ordinari, les quals, lluny d'estar repartides amb major o menor equitat, són percebudes per uns si i uns altres no, tal com, aproximadament, exposem a continuació:

- 5 funcionaris cobraran més de 15.000 euros enguany, al marge del seu sou.
- 18 funcionaris entre 10.000 i 15.000 euros, més el seu sou.
- Uns 680 funcionaris per sota d'aquestes xifres, inclosos uns 400 que no perceben gens, és a dir, únicament el seu sou.

Per a fer-lo més proper, si transformem aqueixes quantitats en "extres" mensuals, ens ix aquesta també desigualadísima relació:

- 11 funcionaris entre 1.000 i 1.500 euros d'extres al mes
- Uns 690 funcionaris per sota d'aquestes xifres, inclosos uns 400 que no perceben gens, és a dir, únicament el seu sou.

Haurà quedat clar a hores d'ara que el repartiment no pot ser més desigual, altra discussió serà si és més o menys necessària la realització de serveis extraordinaris o la compensació en concepte de productivitat de determinades funcions, però a l'arribar a aquest punt, el lector, segurament i més si és veí de Paterna s'estarà preguntant quin és el total destinat per l'equip de govern als conceptes de serveis extraordinaris i productivitat, es a dir, quant costa al poble de Paterna en euros aquests extres que se sumen al sou d'alguns funcionaris. Doncs fent un càlcul aproximat ens ix el no-res menyspreable quantitat d'UN MILIÓ DOS-CENTS MIL EUROS, sí, sí, DOS-CENTS MILIONS per als quals encara s'obstinen a contar en PESSETES, tot açò només en un any.

Quan comprovem que, en molts dels casos, són els funcionaris amb sous més alts de l'ajuntament els mateixos que reben aquestes productivitats i alguns d'aquests mateixos són els quals reparteixen entre la plantilla els serveis extraordinaris, les desigualtats, els amiguismes, els greuges comparatius, les discriminacions i el repartiment injust, insolidari, desmesurat i desproporcionat dels diners procedents dels impostos que paga el veí de Paterna pot ser molt més que imaginable per a qualsevol.

Aquests càlculs s'han realitzat multiplicant per 2 les quantitats assignades a cada treballador en concepte de productivitat i serveis extraordinaris de 6 mesos del present any 2009, per tant són aproximades, però molt probablement, més que properes a la realitat.