Va per a tres anys ja que l'equip de govern d'aquest beneït ajuntament va contractar a una empresa aliena per a l'elaboració d'una Relació de Llocs de treball (R.P.T.) de tota la plantilla de l'ajuntament, és a dir, una valoració de cadascun dels llocs dels funcionaris municipals amb assignació d'uns punts que al final es tradueixen en euros al mes, tenint en compte factors com la titulació exigida, la responsabilitat, la penositat, els horaris, etc.
90.000 euros i 3 mesos van ser les condicions. El temps ho han multiplicat per 10, esperem que el pressupost no tant i ara que ja està llesta, resulta que no han donat ni una a dretes. El primer que van fer va ser passar unes fitxes als treballadors perquè cadascun diguera de què s'ocupava i ara, resulta que retornen les fitxes als responsables perquè tornen a valorar, és a dir, del fet, gens.
Vol la regidora de personal, Sra. Villajos, que siga en la Taula General de Negociació on es consensue la definitiva R.P.T. prenent la dels 90.000 euros i 90.000 fallades juntament amb les rectificacions que facen els caps. O siga, tornem a l'inici tres anys tarde i un munt d'euros gastats després, doncs va ser el que van proposar els sindicats: Que es tractara en Mesa i s'acordara entre representants dels treballadors i equip de govern.
Encara que, de totes maneres, què més dóna! Una reorganització de l'organigrama municipal per a fer més eficient el servei al ciutadà passa per 2 condicions: La primera (R.P.T.) ja hem vist amb quin encert s'ha dut a terme i la segona és assignar els llocs una vegada valorats seguint els criteris establits legalment (està ja tot inventat), és a dir: mèrit, capacitat, antiguitat, publicitat i igualtat.
Tenint en compte la infinitat de llocs existents en l'ajuntament ocupats de forma precària, ja siga per comissions de servei, interinatjes o l'assignació digital (traduïsca's, “a dit”), què importa els punts/euros que tinga cada lloc si els que manen ja s'ocupen que uns ocupen els llocs de 2000 punts i uns altres els de 500.
Un polític seriós convocaria concursos i/o oposicions per a dotar a cada servei dels millors professionals i remunerar a cada funcionari segons la seua vàlua.
Un polític “llest” col·locaria a segons qui segons on, sense concursos ni oposicions perquè tot personal eventual és més manipulable, dóna menys guerra i no fa valdre els seus drets, però si és “llest” respectaria els mínims legals establits tals com a titulació exigida i terminis de comissions de servei, per exemple. A més, si és una mica més “llest”, evidentment atorgaria llocs a gent capacitada per a exercir-los.
I un polític ximple, hipotecat per les prevendes, el pagament de favors, els càstigs teledirigits i els greuges comparatius com a bandera, deixaria a professionals qualificadíssims i de contrastada valia desaprofitats en llocs de baixa valoració i autèntics inútils sense vergonya alguna de ser-ho ocupant llocs de responsabilitat mentre uns altres fan el seu treball i ells es dediquen a ratificar repetidament la seua falta de coneixements, professionalitat i capacitat en el treball, rebent a canvi la seua permanència en el lloc, quan no algun ascens a un altre millor remunerat. I açò, inexcusablement, al veí li arriba. El veí, que no és ximple com pensen els urdidors d'aquesta trama infumable, veu cada vegada més evident les deficiències en els serveis rebuts, els retards, els errors i la falta de resposta quan es dirigeix a l'ajuntament, els malbarataments, les inversions inútils i la falta de recursos en el que a tots beneficia o a una bona majoria fa falta diàriament.
El lector, que és savi, sabrà situar als actuals en la categoria que millor els definisca o corresponga.
Quan acabe (d'una vegada) la R.P.T. ja vindrem ací a explicar si s'han convocat concursos i/o oposicions o, com deia l'amic de Zaplana, "la vida sigue igual"...