divendres, 7 de maig del 2010

QUI VOL AVANÇAR I QUI POSA FRENS

Hui va la cosa de desmentits, així que anem amb un altre de les gracioses remors dels nostres amics de la salsa rosa: Ara resulta que també som culpables que el Reglament de Policia no isca, que el Protocol d'Horaris estiga estancat i de la mort de Manolete.

Doncs en lloc de desmentir-lo, simplement farem pensar un poc al lector i utilitzar un dels sentits dels quals manquen aquests correveidiles de tacatá: El sentit comú:

REGLAMENT DE POLICIA

Vam ser nosaltres qui ho vam proposar, qui ho redactem, qui ho impolsarem i qui aconseguim iniciar les negociacions. Qui ho ha frenat? Primera utilització que sol·licitem al lector del seu sentit comú: Imaginen que les 3 seccions sindicals representatives d'aquest Ajuntament demanen a la Taula General de Negociació la urgent redacció d'un Reglament de Policia motivant aquesta urgència en el constant, repetit i sistemàtic incompliment tant del conveni col·lectiu com del protocol d'horaris per part dels Recursos Humans de la Policia Local i, a continuació imaginen que el Regidor i la Prefectura es porten com assessor tècnic a la taula de negociació del reglament al responsable de la gestió dels Recursos Humans de la Policia Local. Ara imaginen qui posa els frens i qui està interessat a avançar. Per si no tenen bastant, imaginen que parlem amb els companys de València i ens diuen que aquesta mateixa persona és responsable directe de bona part del Reglament que ells tenen i imaginen finalment que ara aqueixa mateixa persona qüestiona cada coma d'un Reglament que en el mínim que ens han deixat negociar, és lletra per lletra idèntic al de la capital. No dic més.

PROTOCOL D'HORARIS:

Vam ser els primers a demanar, per exemple, el 7x7 per a Seguretat Ciutadana. No entenem que no càpia per a la secció més nombrosa de la Policia i si càpia en la nit que són menys i fins i tot en la UVEP que només són 6... i l'excusa que es pose és que manca gent en Seguretat Ciutadana ??? Se'ns va demanar un esborrany i ací igualment vam ser, al costat d'UGT els primers en presentar-lo i els únics a elaborar un protocol complet o -en paraules del nostre Regidor- un VERITABLE protocol. Se li va vore moltíssimes presses al regidor per a disposar dels esborranys, es va treballar contra-rellotge i, ara duu mesos parat.

SEGONA ACTIVITAT:

Si per nosaltres fora, no s'haguera canviat d'una destinació d'autèntica segona activitat al company que avui està en Central, doncs dita posada NO és de segona activitat. Si per nosaltres anara MAI se li haguera intentat estafar 4 dies d'assumptes propis a aquest company amb més anys d'antiguitat que el pal de la bandera equiparant-lo al Alfa-250... sí, ja sabem que aquest no existeix, però al ritme de comissionats retornats i interins suspesos ha d'estar ja al caure.

Si per nosaltres fora, no s'haguera canviat de destinació al company que estava en l'Ajuntament (Base Alfa) a La Coma, bàsicament perquè hem pogut corroborar que tant a nivell veïnal, com dels funcionaris, així com fins i tot dels polítics hi ha una pràctica unanimitat a considerar a aquest company com un dels més o el més professional que ha passat per dit lloc. Encara ningú ha justificat aquest canvi.

Si per nosaltres anara tampoc estaria exercint una de les labors més estresants del nostre treball (impartir classes d'Eduación Vial) un company de Segona Activitat.

Es a dir, que si per nosaltres fora, la Segona Activitat estaria reglamentada com toca i els companys que bé merescut tenen gaudir-la es trobarien en llocs que meresquen aquesta consideració, però amb el Reglament encallat, els annexos sense desenvolupar i la reunió amb l'Alcalde per a reprendre'l pendent de data, poca culpa podem assumir.

En similars termes versarien la resta d'annexos del Reglament si se'ns escoltara de tant en tant, amb una PROVISIÓ DE LLOCS d'acord amb la norma marc que acabara amb capritxos infantils dels quals canvien de lloc cada mes amb el desgavell de canviar l'Organigrama general del Cos a la seua conveniència adecuant l'organització de la Policia a les seues preferències quan haguera de ser al revés. Altre annex sobre la UNIFORMITAT, un tema que fins a fa poc s'ha dut rigorosament sense incidències i com marca la llei i ara duem entre 2 i 3 lliuraments d'uniformitats de retard, fet inèdit en aquesta Policia. Finalment una assignació dels SERVEIS EXTRAORDINARIS transparent, igualitària i rotativa, sent constantment pública i no atenent a la llei de l'embut (per al meu l'ample i per a tu l'estret) el que ha suposat un dels majors greuges consentits en la gestió d'aquesta plantilla.

Fart queda demostrat que no som els delegats d'aquesta secció sindical qui tenim la capacitat de decidir sobre els anteriors temes, així doncs, difícilment podem ser els causants que no es desenvolupen, primer, pel compromís adquirit tant amb els nostres afiliats com amb la totalitat de la plantilla i, segon i més evident encara, perquè som més víctimes, agraviats i afectats de l'actual sistema que beneficiaris, per tant, els més interessats en la reglamentació des de la legalitat, la igualtat i la publicitat.